Nieuwsbrief

← Vorige

Warme William-campagne

Warme William is gestart als mascotte van Warme Steden, maar is intussen uitgegroeid tot een Vlaamse campagne van het Fonds GavoorGeluk met MNM als mediapartner.

Warme William is een grote blauwe beer die iedereen uitnodigt om te vertellen wat er scheelt en die graag een luisterend oor aanbiedt.

Iedereen zit wel eens wat minder goed in zijn vel. Dan is het fijn als er een Warme William voor je klaarstaat. Een Warme William is iemand die oprecht aandacht heeft voor die ander. Iedereen kan er dus één zijn.

Warme William-app

Het Fonds GavoorGeluk ontwikkelde samen met Oona Wyns van Peers Support een app voor jongeren waarmee ze hun kwetsbaarheden leren uiten, maar ook leren om  anderen te ondersteunen.

Via de Warme William app kan je luisteren naar podcasts van bekende Vlamingen, zoals Nora Gharib, Kamal Kharmach en vele anderen. Zij vertellen over de Warme Williams in hun leven en hoe zij zelf trachten anderen bij te staan. 

Voor wie?

Kinderen en jongeren tot 24 jaar

Wie kan aan de slag met de Warme William-campagne?

Lokale besturen, scholen, verenigingen die werken met jongeren,…

Waarom?

1 op 5 jongeren geeft aan zich niet goed in zijn vel te voelen. Warme William maakt aan hen duidelijk dat het uiten van gevoelens kan opluchten. Als je praat met anderen voel je je minder eenzaam, angstig of verdrietig. Jongeren hebben nood aan verbondenheid.

4 op 5 jongeren zitten wel goed in hun vel. Aan hen vragen we dus meer te luisteren en er te zijn voor een ander. En op die manier een ‘Warme William’ te zijn voor elkaar.

Andere projecten:

 

Logo regio's in kaart

Postcode

 

Logo Antwerpen