Nieuwsbrief

Tele-Onthaal maakt de drempel naar haar hulpaanbod nog lager!

Tele-Onthaal maakt de drempel naar haar hulpaanbod nog lager.
Vanaf half juni zet Tele-Onthaal nog meer in op onlinehulpverlening via een groter en mobieler chataanbod én een vernieuwde website.
De komende weken zal Tele-Onthaal via een social media campagne haar telefoon-en chataanbod extra in de verf zetten bij 18-25 jarigen
#Praaterover wil jongvolwassen aanzetten om over hun zorgen te praten. Voor veel jongvolwassenen kan een anoniem gesprek, via chat of telefoon, een extra steun betekenen.

Tele-Onthaal kon dit project realiseren dankzij de steun van het Rode Neuzen Fonds, beheerd door de Koning Boudewijnstichting.

 

DE NIEUWE WEBSITE WWW.TELE-ONTHAAL.BE IS VANAF NU ONLINE

Tele-Onthaal maakt de drempel naar haar hulpaanbod nog lager.

  • Vanaf half juni zet Tele-Onthaal nog meer in op onlinehulpverlening via een groter en mobieler chataanbod én een vernieuwde website.
  • De nieuwe website heeft een groot gebruiksgemak: voortaan is onze website vlot leesbaar van op tablet, smartphone en andere mobiele toestellen. En natuurlijk ook gewoon van op laptop of pc.
  • Met méér info, op maat van de gebruikers: (potentiële) bellers en chatters, (geïnteresseerde) kandidaat-vrijwilligers, welzijnsorganisaties, doorverwijzers, enz. Met actieknoppen en getuigenissen van oproepers en vrijwilligers.

 

MET EEN GROTER CHATAANBOD EN UITBREIDING OPENINGSUREN VANAF 14 JUNI

Groter aanbod chathulp – meer inzet van chatvrijwilligers.

  • In de eerste plaats zal Tele-Onthaal op weekbasis haar aanbod met 18 werkstations uitbreiden (werkstation= een vrijwilliger die 3u aan chathulpverlening doet)  Hierdoor realiseert Tele-Onthaal een uitbreiding van ca. 40 werkstations (cijfers eind 2015) naar ca. 60 werkstations per week vanaf half juni 2017 (+50%)
  • De bezetting van onze chathulp werd geoptimaliseerd zodat er elke avond, gespreid tussen 18 u en 23 u minstens 7 werkstations actief zijn.
  • Tele-Onthaal optimaliseert haar bereikbaarheid van gemiddeld 18 u gespreksaanbod per dag naar 26 u gespreksaanbod. Hierdoor realiseert Tele-Onthaal een stijging van 8u gespreksaanbod per dag (+44%)

Uitbreiding openingsuren

  • Voortaan zal de Tele-Onthaal chat ook op weekenddagen (dus ook zaterdag en zondag) geopend zijn tot 23 uur (vroeger liep het aanbod op zaterdag en zondag tot 22u) Hierdoor kan je voortaan chatten met Tele-Onthaal élke avond van 18u – 23u.
  • Nieuw is een extra namiddag-chataanbod op zondag van 15u tot 18u. Hierdoor kan je voortaan ook chatten met Tele-Onthaal op woensdag én zondagnamiddag.

 

NIEUWE CAMPAGNE
#Praaterover MOET MEER JONGEREN DE WEG TONEN NAAR TELE-ONTHAAL

  • De komende weken zal Tele-Onthaal via een social media campagne haar telefoon-en chataanbod extra in de verf zetten bij 18-25 jarigen.
  •  #Praaterover wil jongvolwassen aanzetten om over hun zorgen te praten. Voor veel jongvolwassenen kan een anoniem gesprek, via chat of telefoon, een extra steun betekenen.
  • Tele-Onthaal kon dit project en deze nieuwe website realiseren dankzij de steun van het Rode Neuzen Fonds, beheerd door de Koning Boudewijnstichting.

Dowload de gratis banners via:

 

 

NOG ENKELE CIJFERS:

 

 

Meer info?
Jennifer Pots, coördinator Federatie van Tele-Onthaaldiensten Vlaanderen

Telefoon · 09 220 82 92 | Mobiel · 0473 81 61 45

 

Hernieuwde website: www.tele-onthaal.be

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Logo regio's in kaart

Postcode

 

Logo Antwerpen